Blogtrottr
Mobile01熱門文章
 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
請了解冷氣安裝作業的大大協助看看,謝謝
Jul 29th 2014, 15:04

各位大大好

7月中旬我在燦坤買了3台冷氣,
其中有一台大窗型冷氣(Panasonic CW-G36SL2)因電源線長度不夠長,
無法直接接到牆壁插電孔,
與父母確認後,得知安裝人員在未告知的情況下,
直接將電源線剪斷,中間以其他電線延長並用膠帶黏貼(如照片),
我之後回家才發現這樣的狀況(我在外地上班)。

後來我跟燦坤反應,
燦坤說問過板橋地區的施工人員,這種方式是"正常"的作業,
因我對這種說法有疑慮,故請燦坤詢問Panasonic,
回覆是Panasonic 說有2種方式都是可行,
1種是把電線剪掉,中間用膠帶黏貼另一段電線
第2種是使用另一條符合安全插座延長線,原本的電線不剪

基本上我不認同第1種說法,
但燦坤又很明確的說Panasonic有以上的說明。

故我想請問冷氣機的電源線這樣的作法是ok的嗎?
如果不ok,應該怎麼做比較好?

因家中只有父母,
故我很擔心用電安全,
希望大大可以協助解惑,
謝謝!



This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 granaxky 的頭像
    granaxky

    2016大台北美食推薦懶人包【食記】台北車站 | 微風美食廣場-夢卡朵/咖哩飯【台北餐廳】人氣拉麵~花月嵐拉麵台北車站台北平價餐廳美食總整理

    granaxky 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()