close
Blogtrottr
地方新聞 - 頭條新聞 - Yahoo奇摩新聞
瀏覽 Yahoo奇摩新聞上的最新地方頭條新聞。尋找最新新聞報導,包括地方頭條新聞的相關分析與意見。 
Find Unique T-shirts

Explore the most popular t-shirts on Cafepress. Discover great designs celebrating anything you can think of.
From our sponsors
似龍捲風 河床上升氣流捲起
Aug 27th 2014, 11:28

中央社 – 

(中央社記者李先鳳花蓮縣27日電)花蓮玉里鎮太平溪河床今天出現疑似龍捲風,有民眾拍下畫面上傳臉書;花蓮氣象站表示,砂石被上升氣流捲起,並不是龍捲風。

目擊的瓜農說,花蓮南區已持續好一陣子沒有下雨,空曠的沙礫地這幾天風一吹就風沙滾滾;今天天氣炎熱,一整天從太平溪河床上已出現好幾個如同龍捲風一般的上升氣流,不過持續時間都不長,不到5分鐘就消失了。

花蓮氣象站主任陳世嵐指出,從網路上的影片來看,強度和持續時間都不長,和龍捲風的層級還差得遠了,這只能算是旋轉上升氣流。

陳世嵐說,前一陣子麥德姆颱風過境,河床植被遭強風及河水沖走,造成溪床砂石裸露,再加上近日受到太平洋高壓壟罩影響,造成強勁西南風吹襲,沒有植被保護的砂石被上升氣流捲起,由於河床空曠,很容易被察覺,這是正常現象,不是龍捲風。1030827

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    granaxky 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()