Blogtrottr
Mobile01最新文章
 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
請問主厝兄妹持分問題
Aug 6th 2014, 10:27

文長請見諒!!

事情發生在我的母親身上,
以前我舅舅用各種理由逼他們姐妹蓋章放棄財產分配,
後來等土地值錢每個兄弟都賣掉分到幾億,
當初答應的一些補償也從來沒實現過。
雖然我媽嘴巴唸但是看在兄長份上也是從來沒去吵過!

前陣子家產分到剩祖厝,
其中一個舅舅因為過逝又沒子女,
所以他的持份分到每個兄弟姐妹身上。
我媽也因此才分到幾坪。

但過分的是舅舅想要把整個祖厝處理掉,
就開始各種手段甚至找律師出面,
一開始說鄰居都賣2,30萬一坪叫我們賣給他。
我們回說不然我用2,30萬買你們的持份,
後來又放話說若沒跟著一起賣建商,
到時候法院會把整個土地拍賣,
他到時候口袋準備錢把他給在買回。

我是嗤之以鼻印象中沒這種法律,
想問熟知這類處理的人,
若是其他兄弟佔60坪,但母親只佔1or2坪,
這樣會有什麼情況或法院處理方式?

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 granaxky 的頭像
    granaxky

    2016大台北美食推薦懶人包【食記】台北車站 | 微風美食廣場-夢卡朵/咖哩飯【台北餐廳】人氣拉麵~花月嵐拉麵台北車站台北平價餐廳美食總整理

    granaxky 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()